Υπαγωγή επιχείρησης στο Ν.429/1976 περί εποχικότητας ή Υποβολή δήλωσης αίτησης περί εποχικότητας επιχειρήσεων
Ενημερώνουμε τους Δημότες και κατοίκους του Δήμου Αριστοτέλη ότι, προκειμένου
το Δημοτικό Συμβούλιο να προβεί στη λήψη απόφασης περί του περιορισμού των
τελών καθαριότητας και φωτισμού στις εποχιακά λειτουργούσες επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται στα διοικητικά όρια του Δήμου Αριστοτέλη, ξεκινάει η
διαδικασία υποβολής αιτήσεων-δηλώσεων αναφορικά με το χρόνο λειτουργίας των
επιχειρήσεων που εντάσσονται στην κατηγορία αυτή. Οι υπόχρεοι-Νόμιμοι
Εκπρόσωποι της επιχείρησης θα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση-υπεύθυνη
δήλωση του άρθρου 8 του Ν 1599/1986, αναφορικά με το χρόνο λειτουργίας της
επιχείρησης, με βάση τα όσα αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 429/76
και της Εγκυκλίου ΥΠΕΣ 78/71251/19-12-2007. Οι αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις
υποβάλλονται προς το Γραφείο Εσόδων του Δήμου Αριστοτέλη, Τ.Κ. 630 75 Ιερισσός.
Οι συγκεντρωθείσες αιτήσεις, αφού λάβουν την καταρχήν σύμφωνη γνώμη του
Συμβουλίου της Κοινότητας εντός της οποίας δραστηριοποιούνται, ως όργανο
έχον σαφέστερη εικόνα σχετικά με την εποχιακή λειτουργία κάθε επιχείρησης, θα
παραπεμφθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα αποφανθεί τελικά. Για
περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις επί της διαδικασίας υπαγωγής, οι
ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 23773 50031 και 23773
50009. Τονίζουμε ότι, ο λόγος της ενέργειας αυτής αφορά στον περιορισμό των τελών
καθαριότητας και φωτισμού στις εν λόγω επιχειρήσεις, ανάλογα με το χρονικό
διάστημα της λειτουργίας τους. Εφιστούμε την προσοχή, όπως οι δηλούσες
επιχειρήσεις έχουν πραγματική και αποδεδειγμένη εποχιακή λειτουργία στην ολότητα
των δραστηριοτήτων τους.
Αιτήσεις θα υποβάλλονται έως 31 Μαΐου 2024. Πέραν της εν λόγω ημερομηνίας
αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές και οι επιχειρήσεις που δεν υπέβαλλαν αίτηση θα
χρεώνονται τέλη καθαριότητας και φωτισμού για ολόκληρο το έτος.
Γραφείο Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων
Δήμου Αριστοτέλη
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
1. Αίτηση του επιχειρηματία με την οποία να ζητά την υπαγωγή της επιχείρησης στη
διάταξη του άρθρου 5 του Ν. 429/76 περί εποχικότητας.
2. Υπεύθυνη Δήλωση του ιδιοκτήτη της επιχείρησης στην οποία πρέπει να
αναφέρεται:
α) το είδος της επιχείρησης. β)
που βρίσκεται η επιχείρηση. γ) το
διάστημα που λειτουργεί η επιχείρηση.
δ) στο διάστημα που δεν λειτουργεί η επιχείρηση, κανένας χώρος απ’ αυτούς που
συμπεριλαμβάνονται στα τετραγωνικά μέτρα του λογαριασμού της Δ.Ε.Η. δεν θα
λειτουργεί. Διάστημα άνω των 15 ημερών θα υπολογίζεται μήνας.
Η περίοδος κατά την οποία εκτελούνται εργασίες επισκευής ή συντήρησης εντός
των χώρων της επιχείρησης, λογίζεται ως χρόνος λειτουργίας και χρήσης της
επιχείρησης και δεν εμπίπτει στην εποχικότητα.
ε) ο αριθμός του φορολογικού μητρώου.
στ) ότι η άδεια λειτουργίας βρίσκεται εν ισχύ.
ζ) τα τετραγωνικά μέτρα που καλύπτει η επιχείρηση.
Σε περίπτωση που υπάρχει διαφοροποίηση του χρόνου λειτουργίας ορισμένων
χώρων / τμημάτων της επιχείρησης θα πρέπει αυτό να αναγράφεται στην
Υπεύθυνη Δήλωση με το εμβαδό επιφάνειάς τους.
Όμοια δήλωση υποβάλλεται και σε περίπτωση αύξησης ή μείωσης του χρόνου
λειτουργίας της επιχείρησης και σε περίπτωση διαδοχής του καταναλωτή
ηλεκτρικού ρεύματος. Σε περίπτωση που τα δηλωθέντα στην Υ.Δ. δεν
ανταποκρίνονται στην λειτουργία της επιχείρησης θα επιβάλλονται τα νόμιμα.
3. Φωτοτυπία της εν ισχύ άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας π.χ. σε τουριστικά καταστήματα,
την έναρξη επαγγέλματος από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
4. Ειδικό σήμα λειτουργίας Ε.Ο.Τ.
5. Βεβαίωση από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος περί εποχικής λειτουργίας
αυτού.
6. Τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία θα αναφέρονται αναλυτικά τα τ.μ. κάθε
ορόφου (εμβαδά & σύνολο), η χρήση αυτών σύμφωνα με την οικοδομική άδεια
και τυχόν υπαγωγές στο νόμο των αυθαιρέτων (οριστική υπαγωγή).
7. Φωτοαντίγραφα των περιοδικών δηλώσεων του Φ.Π.Α. (με σφραγίδα κατάθεσης
στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή σημείωμα επιτυχούς καταχώρησης δήλωσης Φ.Π.Α. μέσω
internet) του προηγούμενου έτους.
8. Φωτοαντίγραφα εξοφλημένων εκκαθαριστικών λογαριασμών της Δ.Ε.Η. ή άλλου
παρόχου για τα χρονικά διαστήματα μη λειτουργίας της επιχείρησης των δύο
τελευταίων ετών. Σε περίπτωση που η επιχείρηση ηλεκτροδοτείται από
περισσότερες παροχές, φωτοαντίγραφα των αντίστοιχων εκκαθαριστικών
λογαριασμών.
9. Βιβλίο πόρτας δύο τελευταίων ετών.
10. Φωτοαντίγραφο ταυτότητας (νόμιμου εκπροσώπου).
11. Ε9 (πρόσφατο).
12. Πιστοποιητικό εγγραφής στο Επιμελητήριο.
13. Πιστοποιητικό ισχύουσας εκπροσώπησης από το Γ.Ε.Μ.Η.
Για να κατεβάσετε την αίτηση πατήστε σε μία από τις ακόλουθες επιλογές:
2. ΑΙΤΗΣΗ-ΥΠΕΥΘΥΝΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ_ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ.doc
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΩΤΟΑΝΤΙΓΡΑΦΑ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστέλλουν τα Αιτήματα τους προς το Δήμο
Αριστοτέλη μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: protokolo@dimosaristoteli.gr ή
i.dani@dimosaristoteli.gr με όλα τα δικαιολογητικά και την αντίστοιχη αίτηση,
ψηφιοποιημένα (με τη χρήση scanner) ή αυτοπροσώπως ή με ορισμό εκπροσώπου, με
προσκόμιση εξουσιοδότησης με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής από δημόσια
υπηρεσία ή συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο, για την κατάθεση της αίτησης ή/και την
παραλαβή της τελικής διοικητικής πράξης. Η τελική διοικητική πράξη δύναται να
αποσταλεί από το Δήμο Αριστοτέλη προς τους ενδιαφερόμενους στην ηλεκτρονική
διεύθυνση που θα δηλωθεί κατά την υποβολή της αίτησης.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι για την ορθή και πλήρη συμπλήρωση της
αίτησης με την αποστολή όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Αιτήσεις που
δεν θα συνοδεύονται από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα επιστρέφονται ως
ελλιπείς.